Toernooien

Clubtoernooien

Clubkampioenschap

Gesloten toernooi met verschillende reeksen, dat onze clubkampioen levert. Gezien de redelijk strikte kalender is dit voorbehouden voor spelers die in staat zijn regelmatig te komen. Ook leden met SK Boris Spassky als 2de club kunnen hier aan deelnemen.

Tempo: 90min bij aanvang voor de eerste 40 zetten, daarna 30 minuten extra. Alle zetten worden vermeerderd met 30 seconden per zet.
Punten: 1 voor winst, 1/2 voor remise, 0 voor verlies

Download hier het volledige reglement.

Opgelet: het reglement is licht aangepast gezien de inschrijvingen dit jaar.

Blitz Toernooi

Toernooi met 9 rondes volgens Zwitsers paring systeem. Alle rondes worden op dezelfde avond gespeeld

Tempo: 5’+0″ of 3’+2″
Punten: 1 voor winst, 1/2 voor remise, 0 voor verlies.

Hendrik Baelen Toernooi (HB)

Een aanwezigheidstoernooi, je kan hier op gelijk welk ogenblik inpikken. Je speelt dus zo veel of zo weinig als je wil, echter door de puntentoekenning is het interessant om veel te spelen. Periode: september – mei.
Je mag je tegenstrever zelf kiezen (in onderlinge afspraak), doch je mag maximaal 2x tegen dezelfde speler spelen (met wisselende kleuren).

Rapid Aanwezigheidstoernooi (RAT)

Een aanwezigheidstoernooi zoals HB, je kan hier op gelijk welk ogenblik inpikken. Je speelt dus zo veel of zo weinig als je wil, echter door de puntentoekenning is het interessant om veel te spelen. Periode: september – mei.
Verschil met HB: Er zijn meerdere partijen (en tegenstanders!) mogelijk per clubavond.

Tempo: 25min (KO)
Punten: 3 voor winst, 2 voor remise, 1 voor verlies

Verrassingstoernooi (ook wel Zaktoernooi)

Een aanwezigheidstoernooi in de zomermaanden juli en augustus, je kan hier op eender welk ogenblik van het seizoen op inpikken en je speelt zo veel of zo weinig als je wil. Door de puntentoekenning is het echter wel interessant om veel te spelen.
Tegenstrever wordt door loting toegewezen.

Rapid Toernooi

Dit toernooi vindt plaats in de maand juni. Elke avond worden er 3 rapid partijen gespeeld met de aanwezige spelers, de koppelingen gebeuren ter plaatse volgens het Zwitsers systeem. Op eender welk ogenblik kan worden ingepikt in dit toernooi, echter het spreekt voor zich dat wie meer aanwezig is, meer punten kan scoren.

Tempo: 25min quick play finish, schaakregels voor rapidpartijen zijn van toepassing
Punten: 1 voor winst, 1/2 voor remise, 0 voor verlies

Jos Van Aert Toernooi

Dit was in een ver verleden een “knock-out”-toernooi met als tempo 1u30 (voor hele partij) Bij remise werder onmiddellijk herspeeld doch met een korter tempo, dit tot er een winnaar is.
Dit toernooi wordt niet meer gespeeld.