Jeugdschaak

Dat schaken een bijzonder pedagogisch belang heeft, daar is intussen iedereen het over eens. Je traint je concentratievermogen, je leert analyseren, je oefent je voorstellingsvermogen, je leert omgaan met winnen en verliezen. Bovendien is het een zeer leuke en boeiende activiteit, waarbij je ook andere mensen leert kennen, en individueel of in teamverband aan allerlei tornooien kan deelnemen. Vele schaakclubs bieden activiteiten aan voor de jeugd. Ook Schaakkring Boris Spassky Schilde wil dit doen! Zo gaven we ook al vele jaren een 3-daags schaakkamp in augustus, in het kader van de vakantiewerking voor de jeugd van de gemeente Schilde-’s Gravenwezel.

In het najaar van 2022 hebben we onze jeugdwerking weer opgestart, op onze vaste schaakavond, dinsdag tussen 19 en 20u, maar niet op verlofdagen en tijdens de schoolvakanties. We  voorzien een aantal lesjes om geïnteresseerde jongeren (vanaf de leeftijd van 7 jaar) te leren schaken, en zij die het al kunnen verder te begeleiden en dingen bij te leren. We willen hierbij vooral de nadruk leggen op zo veel mogelijk spelen! “Al doende leert men …”. De begeleiding gebeurt dit jaar door Luc & Walter, occasioneel bijgestaan door andere leden van de club.

Hou deze pagina in de gaten voor verdere berichtgeving.

Voor meer info kan u altijd een mailtje sturen naar schaakclub.schilde@gmail.com