Overlijden Ignaas Vandemeulebroucke

door | augustus 27, 2018

Vandaag kregen we het droevige nieuws dat Ignaas Vandemeulebroucke afgelopen zaterdag is overleden.

Voor de mensen die Ignaas misschien minder goed kennen – Ignaas is jarenlang een drijvende kracht achter Boris Spassky geweest. Hij heeft zich zowel binnen als buiten de club onderscheiden als organisator, problemist en schaakpublicist. Hij schonk de club 400 (!) clubbladen “Schaakschild”, een veelvoud aan oplostoernooien, en was het humoristische cement tussen de stenen op menige clubavond. Zijn passie voor de schaakproblematiek was aanstekelijk en groots, zoals ook zijn verdiensten voor het Belgische oplosschaak. De laatste paar jaar heeft Ignaas het vanwege gezondheidsproblemen rustiger aan moeten doen, maar voor het organiseren van de unieke oploswedstijd P(F)OPS, of het jeugd-schaakkamp van de gemeente Schilde (foto) maakte hij altijd met veel plezier zijn tijd nog vrij.

In dit korte bericht is het niet mogelijk om recht te doen aan de verdiensten van Ignaas – hij was vergroeid met BSS. Mark vatte het mooi samen in zijn mail naar de club vandaag “Met pijn in het hart meld ik jullie het overlijden van mijn vader. De schaakkring Boris Spassky is ettelijke decennia lang een zeer belangrijk onderdeel geweest van Ignaas’ leven. Mijn dank gaat uit naar de club die hem ook veel heeft teruggegeven.”

Met Ignaas verliest onze schaakkring een clubicoon, erelid, een schaakliefhebber pur sang en een prachtig mens.

Onderaan dit bericht vindt u de rouwbrief met de uitnodiging voor de uitvaart, die donderdag om 11 uur plaatsvindt in de kerk van het Heilig Sacrament in Merksem. Hopelijk tot dan.

Wij wensen Adrienne, Mark en de rest van de familie veel sterkte in de komende tijd,

Het bestuur van BSS

Rouwbrief Ignaas