Dirk De Ridder

door | januari 11, 2018

Deze week bereikte ons het droevige nieuws dat Dirk De Ridder dit weekend onverwacht is overleden.

Dirk was sinds een aantal jaren lid van onze club en klokvast van de partij als er om het clubkampioenschap of voor de Zilveren Toren gespeeld werd. Dirk leefde voor het schaken! Hij heeft zich ingezet voor de Liga Antwerpen, voor de Belgische Schaakbond, waarvan hij erelid was, maar ook voor de FIDE waar Dirk zich als internationaal arbiter in meerdere rollen verdienstelijk heeft gemaakt.

Bij BSS was zijn palmares bekend, maar op de club was hij vooral Dirk – een energiek persoon, die na de partij onder het genot van een glas witte wijn graag de  belevenissen van de avond nog eens doornam. In die gesprekken bleek dat er ook zaken waren die vóór het schaken gingen. Bewonderenswaardig was de zorg die hij samen met zijn broer op zich nam voor zijn hoogbejaarde moeder. We zullen Dirk missen op de club!

Afscheid nemen van Dirk kan op vrijdag 19 januari om 14 uur in de aula van rouwcentrum Loots, Cogelsplein 1-3 in Deurne. De rouwbrief vindt u hier.

Namens de club wensen wij Dirk’s familie en geliefden veel sterkte met de verwerking van dit verlies.