Duo Rapid

door | maart 13, 2016

Omdat het alweer even geleden is, is het eigenlijk geen nieuws meer, maar toch: de eerste kampioenen van 2016 zijn bekend!

In dit tornooi werden teams samengesteld met (samen) ongeveer een gelijke gemiddelde elo, waarna de duo’s 4 ronden rapid afwerkten. Een teamoverwinning (2-0 of 1.5-0.5) leverde een punt op, een 1-1 gelijkspel een half, en bij verlies nul.
Het Duo Paul Jacobs / Michel Dockx legde in deze nieuwe format overtuigend beslag op de eerste plaats. Beide scoorden 3 uit 4. Knap consistent, zeker omdat het tornooi na de nieuwjaarsdrink werd gespeeld! Tweede werden Maarten en Marco (op weerstandspunten), met Maarten als hoofdleverancier van punten, maar ook met een mooi punt uit een mataanval van Marco op Paul De Smedt. Malik en Sigri waren ook op dreef en pakten de derde plaats. Het op papier sterke duo Xavier en Paul kwam net te laat op dreef om op het podium te eindigen, maar wist door een 2-0 overwinning op Luc en Gene in de laatste ronde nog wel naar de vierde plaats te stijgen. Luc en Gene, na twee ronden nog gedeeld eerste, werden uiteindelijk vijfde en op de zesde plaats eindigden Pieter en nieuw (maar oud bekend) gezicht Guido Cardinaels.
Een leuk  e format volgens de meeste deelnemers, misschien volgend jaar weer!
Winnaars Paul en Michel in actie tegen Malik en Sigri
Gene en Luc onderweg naar een vol punt
IMG_3032b
Genieten van de match Maarten / Marco tegen Xavier / Paul